dimecres, 25 de gener del 2012

Checa treballa per en Rossi

Ducati, o millor dit, Valentino Rossi, ha trobat en Carles Checa un provador de luxe. El campió del món de SBK s'ha convertit en una peça clau en el desenvolupament de la nova Desmosedici GP12 des que es pugés a la Ducati de MotoGP la temporada passada a Mugello per després tornar a repetir l'experiència a Jerez durant el mes de novembre. I aquesta setmana ha protagonitzat un altre capítol estrenant la moto de Valentino en el traçat andalús al costat de Franco Battaini, el pilot provador de la signatura de Borgo Panigale.
Checa ha tingut a les mans aquests dies el fruit de l'esforç titànic realitzat pel Repartiment Corse, el departament de carreres de Ducati, que ha treballat sense descans durant tot l'hivern per poder començar la pretemporada amb una moto totalment nova. Un projecte que normalment requereix més d'un any de desenvolupament, Ducati l'ha escurçat a uns mesos encara portaven bastant treball previ realitzat. Tenien clar que havien de partir de zero per aconseguir una moto amb els repartiments de pes com demanda Rossi per poder pilotar com ell sap i tornar a lluitar per la victòria.
Mentre part de l'equip assistia a la presentació davant la premsa en el clàssic `Wrooom ¿de Madonna de Campiglio, l'altra acabava d'acoblar les noves GP12 en les instal · lacions del Repartiment Corse a la via Antonio Cavalieri Ducati de Borgo Panigale.
Com ja havia anunciat Filippo Preziosi, la GP12 compta amb un xassís d'alumini en lloc de carboni i una estructura de doble biga en lloc de monocasc. I tal com va indicar l'enginyer italià, la GP12 només hereta el tren davanter de la GP11, la resta és de nou encuny. I el motor? Ningú a Ducati ha deixat anar peça. Perquè el propulsor és la clau ja que el seu disseny (en V a 90 graus) no permet canviar la distribució del pes com Rossi voldria per millorar la sensibilitat del tren davanter. Perquè aquest és el mal endèmic de la Ducati de MotoGP i no li permet controlar la moto com voldria en entrar als revolts.
Tampoc es pot saber molt més perquè Jerez s'ha blindat durant les proves realitzades per Ducati, tal com va fer l'any passat amb McLaren quan l'escuderia anava molt perduda abans de començar el Mundial de F1, i poc ha transcendit de l'activitat en el traçat andalús. Sí que se sap que Txeca s'ha dedicat a buscar una posada a punt base amb la que Rossi i Hayden puguin començar a treballar des del primer dia de test a Sepang el pròxim 31 de gener. En aquest sentit, l'experiència de Txeca amb el prototip anomenat GPZero, que va provar en el mateix Jerez al novembre, ha estat clau per poder avaluar el potencial de la nova GP12.
El pilot català també va tenir temps de provar un paquet de nova electrònica en la seva Ducati 1099R de SBK, que aquest any ha estat llastada amb sis quilos. Perquè el Mundial de Superbikes comença el 26 de febrer a Austràlia.

Cercar en aquest blog