dimecres, 30 de novembre del 2011

Moto3: Arriba el relleu de 125

Renovar-se o morir. I seguint aquest axioma, la propera edició del Campionat del Món de Motociclisme arriba carregada de novetats com l'entrada en escena de la nova categoria de Moto3 que neix per substituir l'extinta 125. Però abans que un nou Mundial arrencada el 15 d'abril a Catar, les Moto3 ja s'han adonat del seu potencial després que Miguel Oliverio s'imposés el diumenge en la cursa del CEV en la categoria de 125 al manillar de l'Honda NSF250R de Monlau Competició.

Les diferències entre una 125 cc i una Moto3 són substancials, partint del motor que passa a ser de quatre temps, com la resta de categories del Mundial. En aquest cas es tracta d'un monocilíndric de 250 cc i per buscar una major igualtat s'ha limitat el nombre de rpm a 14.000. Seguint la política de contenció de despeses, els fabricants han de publicar el preu del motor i el seu especejament. I a l'hora de desenvolupar peces noves no poden ser més cares que les originals i tots els seus clients les han de rebre a la vegada.

En l'apartat del xassís, la normativa segueix com en 125 ja que són prototips. El pes mínim del conjunt de la moto més el pilot que canvia. En Moto3 és de 146 quilos per als 136 quilos de 125. Amb aquesta nova categoria es dóna entrada a un gran nombre de fabricants ja competiran marques, com KTM amb moto pròpia, altres comercialitzen la moto sencera, com Honda, i altres equips optaran per triar un xassís (FTR, Suter ....) i muntar un motor, ja sigui propi o de tercers. D'aquí que l'elecció del conjunt adequat serà la clau en el primer any d'aquesta categoria.

Cercar en aquest blog