dimecres, 30 de novembre del 2011

Laia Sanz: "Competir amb nois em motiva"

Laia Sanz porta des del 2000 guanyant al Campionat del Món de Trial femení, en què només se li ha escapat el triomf en una ocasió. Suma ja onze Mundials, a més de deu títols de Campiona d'Europa, després de més d'una dècada rendint al màxim nivell en l'elit.

Ve de completar un cap de setmana de somni, en què ha renovat els seus dos corones ...

La veritat és que no podia demanar més. Eren els dos grans objectius de l'any.

Hi havia somiat alguna vegada en aconseguir tants títols?

No, per res. Quan jo vaig començar a fer trial era per afició i ja ni m'imaginava poder dedicar-m'hi. Però he pogut viure d'això i sobre he guanyat tots aquests mundials.

Les rivals van canviant, però cap l'aconsegueix Com està el nivell en la competició?

Amb els anys ha millorat molt. Ha pujat i això també m'ha obligat a millorar a mi. Al principi estàvem Iris Krämer i jo, les dues molt lluny de les altres. Ara hi ha quatre o cinc pilots de més nivell i sobretot es veuen moltes més noies corrent, el que és molt bo.

¿Se sent obligada a guanyar?

Tothom et dóna com a guanyadora abans de sortir a competir, i no és així. Pel fet d'haver guanyat tantes vegades fa la sensació de tenir més a perdre que no a guanyar, tinc aquest extra de pressió sobre els meus rivals, però seguir guanyant m'anima a seguir motivada ia treballar més.

És impossible no comparar els seus resultats amb els dels nois. Com es veus contra ells?

Faig algunes carreres del Mundial júnior que em van molt , he aconseguit bons resultats corrent amb els nois. Em serveixen per mantenir-me en forma, perquè són dures físicament. I també per tenir motivació i provar coses difícils.

Cercar en aquest blog